Preview
Verbeter je SEO: als je video gemakkelijker te vinden is, heeft deze meer effect

Leestijd: 8 minuten

Een video die niemand kan vinden of die niet correct is verspreid, is een verloren investering. Daarom moet je je video's aantrekkelijk maken voor de zoekmachines!

Illustratie-Verbeter-SEO-voor-video

Een video die niemand kan vinden of die niet correct is verspreid, is een verloren investering. Daarom moet je je video's aantrekkelijk maken voor de zoekmachines!

Illustratie-Verbeter-SEO-voor-video

Als je verder geen strategie achter je video zit dan verspil je eigenlijk al je energie, tijd en geld.

Video’s trekken steeds meer de aandacht van Google als het gaat om zoekresultaten (zie de afbeelding hieronder). Een video op je website verdrievoudigt de kans dat je website door de zoekmachine wordt gelinkt. Animaties en video’s die dan ook nog gericht zijn op de behoeften en de wensen van je doelgroep trekken organisch ook de aandacht. Men blijft langer op je website wat Google (en andere zoekmachines) ook weer meenemen in een positieve ranking. Hoe zorg je er dan voor dat mensen jouw video vinden?

  • Schrijf een nauwkeurige beschrijving. Zorg dat hij kort en nauwkeurig is en voeg daarbij de nodige tags toe zodat je doelgroep de video kan vinden.
  • Zorg ervoor dat de video een pakkende titel heeft, vergeet daarbij het ‘hoofdzoekwoord' niet!
  • Zet de video op je YouTube-kanaal en op de belangrijkste plaats van je website, bijvoorbeeld op een specifieke landingspagina. 

Waarom de video ook op YouTube moet? Ik hoor het je denken. YouTube zorgt voor een extra boost en werkt als een eigen marketing eenheid. Kijkers die je inhoud op YouTube ontdekken door middel van interne zoekopdrachten, willen misschien meer weten over je merk, product of dienst en volgen dan de CTA die in de video staat. Daarnaast is YouTube van Google worden video's sneller meegenomen in de zoekresultaten.

Screenshot_Google_zoekresultaten_video_SEO
Screenshot_Google_met_video's_SEO

Wees op het juiste moment op de juiste plaats

Je kunt veel bloed, zweet en tranen besteden aan het maken van een animatievideo, maar als er verder geen strategie achter zit dan verspil je eigenlijk al je energie, tijd en geld.

Leer van waar en wanneer je video’s het beste presteren en pas je video daar op aan. Er zijn ook onderzoeken gedaan die zeggen dat animaties de conversie op een landingspagina verhogen met meer dan 80%. Hoe dat komt? De mensen die landen op deze pagina zijn specifiek op zoek naar de informatie.

Daarnaast zorgen animaties er ook voor dat mailings meer geopend worden. Om je een idee te geven: een mailing waarbij het woord ‘video’ in de onderwerpregel heeft staan wordt 65% keer meer geopend.

In de huid van je klant kruipen door effecten te meten is super handig en zal voor veel inzichten zorgen. Succes komt wanneer de video op de juiste plaats en op het juiste moment gepubliceerd is.

Geef je geanimeerde video's een boost

Geanimeerde video content helpt je om leads en conversies te vergroten, maar niet elke soort videocontent is hetzelfde. Zorg er bij het maken van een video voor dat je je geld investeert in een productieteam dat in staat is om de resultaten te leveren die je nodig hebt.

Er zijn enkele websites waar je eenvoudig een animatie video kunt maken met vooraf gemaakte illustraties en animaties. Maar als je echte marketingresultaten wilt behalen, moet je professioneler denken. Je kunt bijvoorbeeld een video maken die gemaakt is met vaste sjablonen die in principe hetzelfde zijn voor elk bedrijf, of u kunt een gepersonaliseerde video laten maken die de boodschap en de waarden van je merk communiceert, zoals deze:

Laten we het samenvatten

Je wilt dat je bedrijf meer leads krijgt en meer conversies genereert. Toch? Videocontent is de beste manier om dit te doen zolang je maar altijd een strategie toepast. Als je gaat investeren in geanimeerde videocontent, moet je het goed doen.

Leer meer over de customer journey van jouw target doelgroep: begrijp wat hun behoeften en pijnpunten zijn en wees je bewust van elke stap die ze nemen. Vanaf het moment dat ze zich bewust worden van uw merk tot het moment dat ze de aankoop doen. Gebruik die informatie in je voordeel.

Zorg ervoor dat je video de doelgroep rechtstreeks aanspreekt. Dit zorgt ervoor dat zij zich kunnen identificeren en het helpt je om merkwaarde op te bouwen. Vergeet ook niet om je video op de juiste plaats en op het juiste moment te publiceren. Je wilt dat je publiek de video vindt wanneer het het nuttigst is voor hen. Inbound marketing op zijn best!

Ben je klaar om met die marketinganimatiecampagne te starten? Als je ons meer wilt vragen over de wonderen van animaties, video’s en/of marketing voor bedrijven, neem dan contact met ons op! We helpen je graag en vrijblijvend.

Andere blogs

> Lang leve de blogs
> Tralalala
> Een vlog is geen blog
> Alles over leesbaarheid
Terug naar overzicht

Andere blogs

> Lang leve de blogs
> Tralalala
> Een vlog is geen blog
> Alles over leesbaarheid
Terug naar overzicht

"Hier moet een quote van de blog komen om het verhaal te ondersteunen"

Copyright© 2020 Home of the Brave.
Alle rechten voorbehouden.

Interesse in een afspraak?

Laat je gegevens achter, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!